Amphora Vinbar

Vin afspejlet i en enkel og smagfuld identitet

YDELSER

Logo
Visuel identitet
Grafisk design
Print

EN REFLEKSION OVER VIN, MUSIK OG HEARTLAND FESTIVAL

Amphora Vinbar er Heartland Festivals helt egen vinbar, der serverer naturlig kvalitetsvin. I sammensuriet af aktiviteter, oplevelser og tilbud, man kan møde på en festival, havde Amphora Vinbar brug for en iøjnefaldende visuel identitet med klare associationer til vin.

"Amphora" stammer fra det græske ord "Amphiphoreus," som betyder "at bære på begge sider." Inspireret af symmetrien, der findes i Amphoraens form og funktion, opstod et logo med en komposition, hvor 'A' og 'V' spejler hinanden. 'V' repræsenteres som en drueklase for at etablere en tydelig forbindelse til vin. Logoets navnemærke er inspireret af Heartlands logo for at skabe en stærk forbindelse mellem vinbaren og selve festivalen.

Farvepaletten blev ikke blot hentet fra vin men også de røde mursten på Egeskov Slot, hvor Heartland Festival finder sted. Den primære skrifttype til identiteten er inspireret af stilen, der især kan ses på jazzcovers fra 50'erne og 60'erne. En yderligere forbindelse til festivalen gennem musik. 

Previous
Previous

Yops

Next
Next

First Night